Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martina 77

rodila jsem v roce 2003

v porodnici ve Vrchlabí, a tam jsem si mohla svobodně a bez nátlaku VYBRAT, zda prot nebo proti všem těm něpříjmeným procedurám. Souhlasím s tím, že to není nutné a že dojde k vyprázdnění ještě před porodem!

0/0
27.2.2009 13:51

Hery Potrovka

Re: rodila jsem v roce 2003

Anebo při porodu. Mám kamarádku vlastnící 2 potomky a u obou porodů se vyprázdnila ve druhé době porodní - přímo na stole. Není to nic příjemného, stud atd. Ale co se dá dělat. Výhodou byly její rychlé porody. ;-)

0/0
2.3.2009 10:40

:o)

Hochu, hochu..

Vy jste dnes upadl na hlavu, ne??

0/0
26.2.2009 16:26

Eles

Zásadní problém s článkem je,

že klystýr (ani jakýkoliv jiný zákrok) nelze aplikovat bez informovaného souhlasu pacienta. Takže rodička souhlasila a dostala klystýr. Kdyby nesouhlasila nedělal by se. Jak jednoduché...

0/0
26.2.2009 13:57

Mgr. Hlustvisihak

Re: Zásadní problém s článkem je,

obávám se, že klystýr takovým případem není. Informovaný souhlas se týká pouze porodu a nikoliv klystýru.

Nakonec kdyby byl součástí, tak by byl všude povinný.

0/0
26.2.2009 14:14

Eles

Re: Zásadní problém s článkem je,

obávám se, že se obáváte zcela chybně :) Klystýr beze vší pochybnosti podléhá informovanému souhlasu.

0/0
26.2.2009 16:59

Eles

Re: Zásadní problém s článkem je,

Ono totiž v zásadě cokoli podléhá informovanému souhlasu. I ty nejbanálnější věci jako poslechnutí fonendoskopem. Sice člověk nepodepisuje, že je seznámen s možností 1:miliónu, že se v místě dotyku kůže objeví přechodný ekzém, ani neřekne "ano souhlasím, že mě nyní můžete poslechnout srdce paní doktorko", ale tím, že beze slov umožní svlečením přístup k hrudníku a neverbálně dá svolení k zákroku...tím je vše vyřešeno. Kdyby ale klidným hlasem řekl "ne, nechci", nikdo ho k tomu donutit nemůže... Natož klyzma...

0/0
26.2.2009 17:05

Mgr. Hlustvisihak

Re: Zásadní problém s článkem je,

nikoliv. Dělá se před porodem a pro porod, ne pro klystýr.

0/0
26.2.2009 17:26

Eles

Re: Zásadní problém s článkem je,

Nikolivěk. "Jakýkoli zákrok v oblasti péče o zdraví je možno provést pouze za podmínky, že k němu dotčená osoba poskytla svobodný a informovaný souhlas. " Úmluva o biomedicíně (mezinárodní). :-)

0/0
26.2.2009 18:35

Mgr. Hlustvisihak

V lepších nemocnicích je to dobrovolné

ale zbytečné to jistě je R^

0/0
26.2.2009 13:37

falm

Navrhuji autorovi upravit svou popisku v souladu

jak se ne/dělá věda, jak se získávají granty, co a proč v UK ne/funguje a jak vidím některé věci v ČR přes anál.

0/0
26.2.2009 13:29

1gomez

Re: Navrhuji autorovi upravit svou popisku v souladu

pohled by to byl jistě zajímavý.

Jedna paní si nechala partnerem natáčet porod (z jejího pohledu) a

pak se zhrozila, když tam uviděla otevřené dveře a sem tam koukající

pohledy z chodby  ;-D

0/0
26.2.2009 13:32

1gomez

klystýr má kontraindikace a může dojít k zneprůchodnění

střev. 1/3 pacientem bolí, 1/6 ho ani nemůže vydržet a proto se vynechává

0/0
26.2.2009 13:27

kikulita

Klystýr nebolí!!!

Navíc jej může žena odmítnout...pán prostě miluje Londýn a Brazílii a už neví, kde by si na ČR plivnul....předpokládám, že karmují pouze muži, kteří o tomto tématu ví kulové (a ještě ne ti, co provozují anální sex a jsou čistotní...). A už vidím pána, jak při šílených bolestech a stazích po dvou minutách má chuť na něco k snědku. Prostě hovadina;-O

0/0
26.2.2009 13:22

1gomez

Re: Klystýr bolí a jak !

a) klystýr bolí

b) při dlouhotrvajícím porodu má rodička běžně hlad.

něco si přečtěte a nezavidte úsešnějším lidem, co se prosadili na západě

0/0
26.2.2009 13:29

Mgr. Hlustvisihak

mas

jak koho. Stačí mít jediný malý problém se střevy a poro končí katastrofou, resp. císařem.

0/0
26.2.2009 13:39

dixi7

Re: Klystýr nebolí!!!

Souhlasím a někdy je to i záchrana pro člověka trpícího zácpou. Já jsem rodila bez klystýru i holení a na jídlo jsem neměla ani pomyšlení, jako většina žen. Až potom jsem dostala velký hlad. Také mě překvapuje, že se k takovýmto ženským tématům vyjadřují hlavně muži. Mám pro ně jednu radu - chcete vědět, jak vypadají porodní bolesti? Nechte si dát klystýr a zašpuntovat! Jsem zvědavá, kolik toho sníte ...

0/0
26.2.2009 14:07

Mgr. Hlustvisihak

Re: Klystýr nebolí!!!

co je na klystýru ženského ?

0/0
26.2.2009 14:15

dixi7

Re: Klystýr nebolí!!!

ten klystýr je rodu mužského :-)

0/0
26.2.2009 14:17

mischplysch

Re: Klystýr nebolí!!!

Odmítnout se často dá, ale můžete to odnést kyselejma ksichtama peronálu popř. blbejma kecama a změnou přístupu k vám (dají vám hned nálepku potížistka), což při porodu může být dost nepříjemné. Hlavně je to značně neprofesionální chování ze strany personálu. Nechápu proč na tom v českých porodnicích tak lpí, když už se všude ví, že je to vcelku zbytečná procedura. Má to být dobrovolné.

A co se týče jídla, je dost ženských, co má déle trvající porod a žádné strašné bolesti a jídlo by si klidně daly. To že jste to tak neměla vy neznamená, že to nemaj jiný. Zákaz jídla je nešvar, ale praktikuje se taky už jen někde.

No české porodnictví je tak trochu zkostnatělé.

0/0
26.2.2009 20:17

Hery Potrovka

Re: Klystýr nebolí!!!

Jídlo se ještě dá vydržet, horší je to s pitím... :-/

0/0
27.2.2009 12:21

kikulita

Co to je za slátaninu?

0/0
26.2.2009 13:16

anžto

pro vratmesudety

mě spíš přijde, že ten článek jste nečetl vy - v článku se autor podivuje, nad tím proč se ženám podává v porodnici klystýr - a ženy které rodily mu tady odpovídají, že je to ok - takže jak můžete říct, že to nesouvisí?

0/0
26.2.2009 13:16

1gomez

Re: pro vratmesudety

ok,protože to chtěly. Na západě se podobné věco doktor nedovolí. Zdravotně je to nepotřebný výkon.

0/0
26.2.2009 13:28

vratmesudety

česká nemocnice po odsunu Němců

vypadá hodně tragicky.

0/0
26.2.2009 12:25

gumidos

AHA

Byl jsem při porodu svého dítěte u své manželky. Proto si myslím, že autor článku má v palici místo mozku ten "klystýr".  Není nikde zakázáno "žraní" spíše každá rodička má spoustu jiných starostí. Klystýr není povinný, bo ho každá rodička může odmítnout. Navíc moje žena byla docela ráda, že ho dostala. Takže se jedná o velice individuální záležitost, která někomu vyhovuje a někomu ne.  Sorry, ale ten článek jsou akorát kydy.

0/0
26.2.2009 12:21

1gomez

Re: AHA

nikdo neříká, že je povinný. Četl jste ten článek nebo máte blbé dítě ?

0/0
26.2.2009 12:23

vratmesudety

Re: AHA

pitomec, co chodí k porodu jako na show, by měl být akutním případem pro psychiatra. ;-D moda ve vychodnich zemich jako hrom

0/0
26.2.2009 12:25

lepidlo999

Re: AHA

Duševní spodina, která uvažuje o porodu jako o show a vnímá jej jako něco nepřirozeného a nenormálního, doufám, brzy vymře.  ;-D

0/0
26.2.2009 13:02

vratmesudety

Re: AHA

take doufam

0/0
26.2.2009 13:06

Azazel333

Re: AHA

to bylo na tebe ;-D

0/0
28.2.2009 22:30

gumidos

Re: AHA

existuje celá řada výblitků, které je lepší nechat bez odpovědi, což tímto s radostí potvrzuji. Nadále je nechám bez odpovědi.

0/0
26.2.2009 13:20

1gomez

na webu už klystýr ani nedoporučuje Homolka

:-)

0/0
26.2.2009 12:08

Hery Potrovka

Nerodila

bych bez klystýru. Rodila jsem 2x a není to moc ekl, když s dítětem vytlačíte i kokinko. ;-D. A teď vážně. Uvolní se vám v břiše aspoň trošku místa a není nic krásného, když se vám chce káknout, pokud právě rodíte. A kdo má během porodu hlad, to nechápu. Měla jsem dělat co sama se sebou, a ještě jíst 8-o. Jen jsem pila. Asi jsem byla v osvícené porodnici. R^

0/0
26.2.2009 12:04

1gomez

Re: Nerodila

že něco nechápete, je váš problém.

0/0
26.2.2009 12:09

Hery Potrovka

Re: Nerodila

Že jste nerodil je Váš problém. :-)

0/0
27.2.2009 6:52

mischplysch

Re: Nerodila

Taky mi klistýr až tak nevadí, ale spousta ženských neví(protože je zdravotníci jaksi zapomínají informovat), že i s klistýrem se můžete potento a mnohdy i hůř než bez něj:-)

Z hlediska úspěšného porodu je to vcelku zbytečná procedura, pro mnho žen je to ale z psychického hlediska lepší si ho dát. To je třeba vědět a hlavně neprezentovat to jako povinnost, ale ptát se, zda ho někdo chce nebo nechce.

0/0
26.2.2009 12:41

Hery Potrovka

Re: Nerodila

Ano ptát se, nemocnice vám nemůže nic nutit, není to kriminál.

0/0
27.2.2009 6:54

naivka111

Na článku se mi nelíbí...

...jak zevšobecňuje. Proč nenapíšete konkrétní měsíc, rok a místo, kde byl ženě klystýr nucen? Já jsem v ČR rodila třikrát (1192-1997) ve dvou různých porodnicích a dostala jsem ho jen poprvé...

0/0
26.2.2009 11:55

naivka111

Re: Na článku se mi nelíbí...

chytřejší pochopili, že má být 1992, osm set let opravdu nežiju...

0/0
26.2.2009 11:56

vratmesudety

vy jste asi sjetá

takže to potvrzujete;-D

0/0
26.2.2009 11:59

naivka111

Re: vy jste asi sjetá

já se picnu, takže polopaticky: dostala jsem ho jen při prvním porodu v roce 1992. V té době bylo vše jinak, otec nemohl být u porodu, návštěvy byly zakázané. Při dalších porodech se situace postupně lepšila a klystýr nedostával nikdo.

0/0
26.2.2009 12:10

1gomez

Re: vy jste asi sjetá

aha, tak to je divný, když autor a pár zdejším dam tvrdí opak ;-D

0/0
26.2.2009 12:16

naivka111

Re: vy jste asi sjetá

To je právě to, na co jsem chtěla upozornit: není pravda, že ve všech českých porodnicích se v roce 2009 dává automaticky klystýr. tečka

0/0
26.2.2009 12:18

1gomez

Re: vy jste asi sjetá

tak to souhlas

0/0
26.2.2009 12:20

mischplysch

Re: Na článku se mi nelíbí...

Rodila jsem nedávno a klistýr byl brán jako něco automatického. Žádný dotaz, jestli chci-nechci. Takže je to jak kde.

0/0
26.2.2009 12:38

Fonon

a nemá tez zákaz podávání občerstvení

souvislost s případnou celkovou anestezí, kdy by hrozilo udušení se vlastním zvratky?

0/0
26.2.2009 11:47

vratmesudety

Re: a nemá tez zákaz podávání občerstvení

podle článku asi ano.

0/0
26.2.2009 11:53

MychalB

Vážený pane,

klistýr nepodceňovat, na tom stála celá Rakousko-Uherská armáda, jak nám ukázal Švejk! ;-D

Ale jinak R^

0/0
26.2.2009 11:38

gagaryn

***

Pokud na klystýru leží osud naší republiky tak bych si klystýr dal i já.

0/0
26.2.2009 11:25



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.