Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vit.kucik

Hmm, pane Knappe, za ten rok v Číně...

... Vaši čínští "průvodci" odvedli dobrou práci...

V ústředních orgánech Pekingu sedí štáby lidí, kteří si lámou hlavu, jak udělat čínskou politiku pro zbytek světa přitažlivější... Olympiáda vyšla z PR hlediska jen napůl, a když vydá nějaký čínský velvyslanec nebo politik tiskovou zprávu, budí to většinou trapný úsměv... Zato z Vás by mohli mít radost... od oficiální čínské linie se neuhnete ani o milimetr a slyšet to ze západních úst zní přece jen jinak... :))

0/0
15.8.2009 20:51

nyny.

inu

V mnohém můžete mít pravdu, nicméně víte, každý stát a lidé v něm mají právo žít v takovém útvaru, jaký jim vyhovuje. Takže třeba i pro nás v primitivním uspořádání. Kdyby jim to nevyhovovalo, nejspíš by to nebyla popisovaná teokracie, ale změnilo by se to v něco jiného. Případně by ti nespokojení odešli do státu jiného. Zkrátka normální přirozený vývoj.Nechápu, proč by nemohl být teokratický stát, když může být Vatikán. Čína zkrátka okupuje Tibet a nic to nemění na onom vámi adorovaném přínosu. Místní jej jako přínos zas až tak vidět nemusí.Dalajláma mně osobně jde silně proti srsti (instinktivně, neumím říct důvod),ale má legitimní právo bojovat všemi prostředky za samostatnost Tibetu a jeho občané taky.Mně by docela zajímalo, jak by dopadlo takové tibetské referendum, nezmanipulované, i když je to sci-fi.

0/0
11.3.2009 17:34

kaktusak

Re: inu

Každý nemá právo žít v takovém státním útvaru, jaký mu vyhovuje. Mocnosti tohle právo nepřiznávají Kurdům, kosovským nebo bosenským Srbům. Hlásá se rovnost práv, ale ve skutečnosti platí právo silnějšího.

0/0
12.3.2009 1:40

vabank

Díky za článek

Je dobře , že k určitému tématu vystoupí občas někdo , kdo má vlastní necenzurované informace.Ti ostatní mají pouze názor ,který si přečtou v MF Dnes. Díky a karma :-)

0/0
11.3.2009 8:42

manawatu

Čínská kultura je úctyhodná

a TIBET je jejím stínem,nikde není psáno že teokracie je horší než demokracie.Vždy je však horší technokratická diktatura.

0/0
11.3.2009 8:37

_Das Verschwundene Sudetenland

Re: Čínská kultura je úctyhodná

celé dějiny islámu jsou o tom ;-D

0/0
11.3.2009 9:27

manawatu

Čínská kultura je úctyhodná

0/0
11.3.2009 8:33

aussie

Rekl bych,

ze jste v ty Cine zil prilis dlouho a zanechalo to na vas pomerne neblahe nasledky ... :-( Jak muzete zavirat oci nad tema milionama mrtvejch a nad terorem, kterej tam porad vladne? Co je to za logiku??? ... :-(Rv

0/0
11.3.2009 4:15

tylleross

Top 10

Právě že život na této zemi by neměl být měřen vaším top 10.....umíte čínsky ale to není důvod k tomu aby zůstali ve státě kde právě materialismus je až na místě top 10000

0/0
10.3.2009 22:31

Wokobere

Autor toho napovídal spoustu,

ale jaksi zapoměl připomenout, že Čína násilím okupuje cizí stát a nehodlá vypadnout. Rv

0/0
10.3.2009 22:12

Aaron71

Re: Autor toho napovídal spoustu,

Který stát?

0/0
10.3.2009 22:14

Edmund Černá Zmije

Re: Autor toho napovídal spoustu,

Že by Tibet? ;-D

0/0
10.3.2009 22:23

Aaron71

Re: Autor toho napovídal spoustu,

To byl stát někdy hodně dávno, jako monarchie, že? Potom se navzájem s Čínou neustále přetahovali. V první polovině minulého století byl britským protektorátem a mezinárodně byl uznán tuším jen Mongolskem, ale možná se pletu.;-)

0/0
10.3.2009 22:27

Wokobere

Re: Autor toho napovídal spoustu,

Ti si o to vysloveně říkali, aby je někdo zabral ;-D bylo by přece trestuhodné nechat je aby si vládli sami. Hodní číňané je konečně naučili jak mají žít, co mají říkat a co si mají myslet. Že.

0/0
10.3.2009 22:34

Edmund Černá Zmije

Re: Autor toho napovídal spoustu,

Tibet na tom byl podobně jako Česko, stát v 7. - 13. století, pak dobýván někdy Mongoly a někdy Číňany, ve 20. století pak byl Tibet samostatný stát zhruba 40 let, tedy dvakrát tak dlouho než Československo. Jenže Čínská okupace z roku 1950 nějak neskončila. Nejprve ponechali formální vládu dalajlámy, po povstání v roce 1959 definitivně převzali moc. Mao byl nejspíš chytřejší než Hitler, a proto si okupované území Čína udržela. Rv

0/0
10.3.2009 22:46

Jarcho

A Itálie

okupuje Papežský stát!

0/0
11.3.2009 7:55

Wokobere

Re: Autor toho napovídal spoustu,

Hádej ;-D;-D

0/0
10.3.2009 22:31

kaktusak

Re: Autor toho napovídal spoustu,

Takových zemí po světě je... A to by měl dostat nezávislost každý, kdo o ni projeví zájem, nebo o tom budou rozhodovat USA podle svých zájmů? (Tibet ano, Kurdistán ne, Kosovo ano, bosenští Srbové ne...) 

0/0
11.3.2009 0:02

kaktusak

Re: Autor toho napovídal spoustu,

To jste si spletl. Nejedná se o Čínu, ale o USA a neokupují Tibet, ale Afghánistán, Irák a část Srbska.

0/0
11.3.2009 0:06

Semper2

Trochu jiný TOP TEN....

http://www.tagesanzeiger.ch/wirtschaft/unternehmen-und-konjunktur/Die-Krisengewinner-Die-wertvollsten-Banken-gehoeren-Chinesen/story/12006675

0/0
10.3.2009 20:31

_Das Verschwundene Sudetenland

Re: Trochu jiný TOP TEN....

takových bylo. Když jsem to psal o Citi před rokem, tak se mi všichni smáli. ;-D

0/0
10.3.2009 20:47

kaktusak

Umělý problém

s cílem oslabit Čínu. Tibet má autonomii, nezávislost nehlásá ani Dalajláma.

0/0
10.3.2009 19:48

Milan Brlík

Re: Umělý problém

Jakoupak autonomii, mistře? Máte dost černý smysl pro humor :-)

0/0
10.3.2009 22:11

aussie

Re: Umělý problém

myslis imperialisticky stvace anebo vrahy z volstrytu? ;-D

0/0
11.3.2009 4:17

Aaron71

Pohled na doplnění

http://czech.cri.cn/1/2009/03/10/1s85291.htm

0/0
10.3.2009 19:23

Edmund Černá Zmije

Re: Pohled na doplnění

;-D Úplně jako bych si četl 30 let staré Rudé Právo, přinášející článek o spokojených družstevnících, kteří museli dříve kulačit na svém. :-P

0/0
10.3.2009 19:28

Aaron71

Re: Pohled na doplnění

Měl jsem stejný dojem. Máme se ještě co učit:-)

0/0
10.3.2009 19:30

Edmund Černá Zmije

Re: Pohled na doplnění

China Radio International = Rádio Jerevan. ;-D

0/0
10.3.2009 19:30

Aaron71

Re: Pohled na doplnění

To stojí za občasné přečtení. A čeština se jim hodně zlepšila. Dříve to připomínalo ládyjo tylana.:-)

0/0
10.3.2009 19:32

kaktusak

Re: Pohled na doplnění

Kulaků bylo minimum, většinou měli zemědělci málo půdy a vstupem do družstva si polepšili.

0/0
10.3.2009 19:50

KJV

Svět se točí dál

Jsem přesvědčen, že kdyby v Tibetu nebyli Číňané, byli by tam Rusové, nebo Američané. Tak to už to ve světě chodí. Tibeťané by neměli spoléhat a sílu, ale na moudrost, vynalézavost a vytrvalost.

0/0
10.3.2009 19:17

Edmund Černá Zmije

Re: Svět se točí dál

Kdyby u nás nebyli Němci, byli by tu Rusové, Rakušáci nebo Maďaři? 8-o

-Divný způsob, jak omlouvat okupaci. :-(

0/0
10.3.2009 19:22

KJV

Re: Svět se točí dál

Když už jste to převedl na nás, byli zde přece po staletí Rakušáci, pak krátce Němci, potom 40 let Rusové a budeme-li  jednat moudře a budeme-li mít štěstí, mohlo by nám být relativně dobře v EU.

0/0
10.3.2009 19:28

Edmund Černá Zmije

Re: Svět se točí dál

Pokud tam budeme DOBROVOLNĚ, tak proč ne? ;-)

0/0
10.3.2009 19:32

kaktusak

Re: Svět se točí dál

No taky že ano. Např. teď je ČR v americké sféře vlivu a záleží jen na americkém režimu, jak dlouho tam bude.

0/0
10.3.2009 19:42

Semper2

Přestože současný dalajláma je opravdu divná figura

jsem z textu rozčarován. Vaše názory vždy konvenovaly s mým,i takřka na 100 %, škoda.

Větička o mladých, duchovně vyprázdněných milovnících octomilek je však kouzelná.;-D

0/0
10.3.2009 19:07

tromi

to máte odvahu

"demokraté" vás sežerou:-)

0/0
10.3.2009 18:38

Edmund Černá Zmije

Re: to máte odvahu

Tohle opravdu není o demokracii. Jde o právo na sebeurčení. Vidím v osudu Tibetu velikou podobnost s Českem. Bohatá historie, dlouhé područí, obnovení samostatnosti a po několika desítkách let okupace totalitním státem. :-/

Tam bohužel pro Tibet paralela končí, zatímco Německá Třetí Říše byla vojensky poražena a okupovaná území byla osvobozena, Čína si své územní zisky dokázala udržet a totalitní režim přežil 60 let. Kdyby se Hitter udržel u moci, byli bychom na tom dnes stejně, jako jsou na tom Tibeťané.Rv

0/0
10.3.2009 19:11

Edmund Černá Zmije

Re: to máte odvahu

Třeba by nebyla olympiáda 2008 v Pekingu, ale v Berlíně by proběhla za laskavé pomoci SS a za garance mocného Gestapa. :-P

0/0
10.3.2009 19:14

Milan Brlík

Pane,

v některých dílčích věcech s Vámi souhlasím - například i se samostatností Tibetu. Podle mě Tibet zatím není dost vyspělou společností na to, aby si mohla vládnout sama. Co je však na Vašem článku zarážející je mlžení okolo teroru, který Čínská vláda na Tibet vyvíjí. Kdbyste žil ve vesnici a Vaše žena byla těhotná, tak byste asi takové silácké řeči nechal stranou. Musel byste totiž svou ženu schovávat před čínskou policií a polovyškolenými doktory, kteří by k Vám do vesnice občas přijeli a pokud by Vaši ženu našli, tak by ji na návsi "potratili". Pokud by nevykrvácela a přežila, tak byste si potomka asi už nikdy nemohli pořídit. No a kdyby se Vám pak už pod vládou spravedlivé Číny nelíbilo a chtěl byste i s ženou zdrhnout "přes kopečky", měl byste si před cestou pořídit neprůstřelnou vestu. Jistě jste na youtube viděl videa ... co tím chci říct - Váš pohled je v určitém smyslu správný, ale podezřele jednostranný. Omlouváte snad Čínskou "jinakostí" všechna ta zvěrstva?

0/0
10.3.2009 18:13

Filip Štojdl

Re: Pane,

ano souhlasím, s článek by zjevně souhlasil především Mao Ce-Tung, klasická ukázka kulturní revoluceRv

0/0
10.3.2009 18:35

milanalois

Moc jste mne potěšil.

Pane Knappe, souhlasím s Vámi.

0/0
10.3.2009 17:54

Edmund Černá Zmije

Takže kdyby jsme se měli

ekonomicky líp za Hitlera než za první republiky, byl by protektorát vlastně bezva? 8-o

Tibet je okupován od roku 1950, okupaci provedla Čína, v jejímž čele byl masový vrah Mao Ce-tung. Připojil tuto zemi ke svému totalitnímu státu, stejně jako Hitler. Pozdější povstání proti okupaci Čína krvavě potlačila. Okupuje Tibet už skoro 60 let a koukám, že někomu to přijde normální. Srovnávat okupaci Tibetu s problémy Baskicka nebo Irska je hodně těžká demagogie. Rv

0/0
10.3.2009 17:45

milanalois

Co chcete udělat s Chany v Tibetu?

Jestli prosadíte tibetskou nezávislost, co uděláte s Chany, kterých je tam dnes už tuším víc než Tibeťanů?

A jak budete ten teokratický stát udržovat ekonomicky naživu, když ho odříznete od Číny?

0/0
10.3.2009 17:55

Edmund Černá Zmije

Re: Co chcete udělat s Chany v Tibetu?

To jsou opravdu zbytečné starosti. Čína musí opustit okupované území. O osudu Tibetu rozhodne původní obyvatelstvo a jeho potomci, to budou lidé, kteří budou mít Tibetskou státní příslušnost. :-/

Pak to bude na nich, třeba se rozhodnou, že se jim v Číně líbí a dobrovolně se ke komunistické Číně připojí. :-P

Pokud se ale nepletu, budou žádat dalajlámu, aby stanul v čele obnoveného státu.

0/0
10.3.2009 18:02

Dennys

Re: Co chcete udělat s Chany v Tibetu?

Z ktereho mracku jste se snesl ??? Tak to dneska nechodi. Ani v Kosovu to tak uz nejde.:-)

0/0
10.3.2009 18:33

Edmund Černá Zmije

Re: Co chcete udělat s Chany v Tibetu?

Co s tím má společného Kosovo? 8-o

-

Je mi jedno, jak to chodí. Říkám, jak by to chodit mělo. To, že se tenhle svět v kravské lejno obrací, není pro mě důvodem, abych se natřel nahnědo a snažil se smrdět. :-P

0/0
10.3.2009 18:41

Wokobere

Re: Co chcete udělat s Chany v Tibetu?

Výborně ;-DR^R^

0/0
10.3.2009 22:03

tylleross

Re: Co chcete udělat s Chany v Tibetu?

R^R^ Konečně správně řečeno,omlouvat Čínu jen proto že si tam někdo jezdí půjčovat peníze.Všichni jsou chytrý jak by se tam dnes žilo(v Tibetu)...to Vás nemusí zajímat,uvědomte si: PROSTĚ ČÍNA JE OKUPANT

0/0
10.3.2009 22:11

Dennys

Mate pravdu

Zivotni uroven Tibetanu se za leta cinske spravy zvysila nesrovnatelne.R^

0/0
10.3.2009 17:07



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.